dimarts, 8 de juny del 2010

Els teus estius són així? (Anunci Estrella Damm)

Fa uns dies que volia fer una entrada sobre un parell d'anuncis (en aquest cas de tipus cartell) que em semblaven prou il·lustratius del que per mi és un anunci encertat o no... però no els he pogut fotografiar encara, així que l'entrada quede pendent. Però l'altre dia en un correu el bon amic Lluís em demanava un 'Anunci sí, anunci no' en aquests termes:
DEMANO un post al teu blog per al desfogue general (a favor i en contra) d'un tema de rabiosa actualitat: el (puto) anunci d'Estrella Damm dels estius.
Segur que "t'ho pots currar": la teva sensata opinió, enllaços youtube de diferents temporades, enquesta,...
Jo és que ja estic una mica fins els collons i ja em fa molta ràbia el rotllo i la imatge aquesta de Formentera, d'Ibiza, els vividors i la merda de cançó politono d'un grup de pijijipis hora sí hora també.
PD. Per sort, la publicitat no té res a veure amb la qualitat:
He aconseguit trobar el meu "moment" per aquest estiu (i aquest Mundial) gràcies a la "Damm Weiss Cerveza de Trigo": IMPRESSIONANT, previ pas de 10 minuts al congelador i en got de vidre prim.
(creia que no hi havia vida més enllà de la AK...)
Suposo que el fet de tenir el paladar castigat per la cervesa de llauna del futbol i la merdosa cervesa de barril que se serveix a Barna, també fà.

Era imprescindible posar el contingut del correu per entendre que estic entre l'espasa i la paret a l'hora de'exposar la meva suposada docta :-) opinió en el tema. La veritat és que sobre l'anunci d'Estrella em sorprén sobretot la velocitat de propagació positiva. És una mica com si donés el tret de sortida a l'estiu (una mica allò que fa uns anys marcava el 'Ya es verano en El Corte Inglés'). Sembla que cal penjar-ho en el mur del Facebook (Lluís i tu n'estàs fart sense tenir Fb!!!) per sentir-nos estiuencs.

No obstant això penso publicitàriament està ben enfocat per vendre el que ven, una cervesa. Tot i el consum massiu durant l'any, és evident que quan s'acosta la calor, és una beguda que ve molt de gust, però sobretot és una beguda per compartir i això està perfectament reflectit en l'anunci: festa, amics, cervesa com un tríada imprescindible per passar un bon estiu. I a mi l'anuncia em fa agafar ganes de beure una cervesa (tot i que no Estrella :-). De tota manera aquesta visó és especialment detectable en la versió llarga més que no pas en l'estàndard televisiu. D'aquesta part positiva també es pot treure un dels aspectes negatius, i és el títol de l'entrada: Sou molts els que teniu un estiu així de vaixells, aigües cristalines, festes constants i 'amorius'? I ja sé que molts som pares i no estem per aquests trotes, però n'havíeu tingut? O és que ja ens agrada que l'anunci mostri unes vacances ideals encara que no siguin les que puguem tenir?

Un altre punt interessant és la música pijipolitònica. Des d'una òptica publicitària, el model clàssic es basava en jingles que si triomfaven podien quedar retinguts en les ments durant dècades (per exemple “yo soy aquel negrito, del África tropical…”. NOTA: Avui n'he sentit un horrorós basat en la cancó de 'Bulería' de David Bisbal per a la nova mantega en xorro de Central Lechera Asturiana que no crec que es retingui durant dècades). Ara hem passat a grups que canten cançons en anuncis i aconsegueixen una fama efímera. No m'atreveixo a jutjar la qualitat de les cançons dels anuncis d'Estrella de l'any passat i l'altre però el que si puc garantit és que per la meva ment passen amb la següent seqüència: 1a visió. No està mal, els ha quedat bé amb l'anunci; 2a visió. Sí, prou bé;... 25ena visió. Quantes vegades l'he sentit ja...?!!! 50ena visió. Prouuuuuuu... vull que s'acabi l'estiu i no escoltar mai més la cançó. El que passa és que això a mi m'ha passat sempre amb la música: comprar un LP per un single i acabar estimant tot el disc excepte aquella cançó que me'l va fer comprar.

I com ja m'estic posant molt pesada i m'estic allargant massa (la capacitat de síntesi és inversament proporcional a la meva edat) només una petita reflexió comparativa entre aquest any i l'any passat: M'agrada més la història d'aquest any (potser em surt la vena romàntica), m'agradava més la cançó de l'any passat, sento més proper el d'aquest any perquè les darreres vacances van ser a Menorca i m'ha portat molt bons records... La meva cervesa segueix sent la VollDamm (però encara he de tastar la proposta del Lluís, que té molt bona pinta per una gran fan com jo de les WeissBier)
I finalment una petita enquesta que podeu complementar amb tots els comentaris que vulgueu per esplaiar-vos. Us deixo els dos anuncis en format llarg perquè tingueu base per opinar (però si no els heu vist ja no crec que sigueu d'aquest món):






PD: Els anuncis de cartells són: d'un partit polític i d'una associació d'oci... A veure si sabeu de quins parlo i quin és el que considero que explica molt bé el que vol explicar i quin no

5 comentaris:

Marc ha dit...

A mi m'agrada més el d'aquest any, però no veig com votar :(

Maida ha dit...

Ara síiii ja es pot votar

Marc ha dit...

Danke schën!

Anònim ha dit...

He votat pel 2010, per que continuo sent una TONTA ROMANTICA

I si, dec ser un dels pocs (o l'unic) dels vostres coneguts que no està fart de l'anunci, per que NO L'HAVIA VIST FINS AVUI :-)

El que no sé és si aquest tipus d'anuncis em fan sentir bé o malament per que al veurel's (sobretot el nou), em fan venir ganes de tenir 15 anys menys i pesar uns 300 kg menys, totes dues coses irrealitzables...

Molt bona entrada

ps: i gràcies al Lluis per la seva sempre inestimable inspiracio :-)

GEMMA
(without Damm)

Núria ha dit...

He votat pel del 2009.... M'identifico més amb Formentera. I la música a més m'agradava més. Ara, és impossible no acabar cantant fins i tot l d'aquest any pq ho repeteixen mil milions de cops! Dios! Lluís no m'extranya que t'estressis!

Maida, les vacances no són tan irrealitzables. Aquestes aigües cristalines les tenim aquí!!! Això és el que més em va flipar de Formentera el primer cop que hi vaig anar: pensar que teníem el Carib aquí al costat....

El que potser és més irrealitzable és el vaixellet i sobretot el que em semblen totalment irrealitzables són els nois i noies que hi surten!D'on els han tret?! Està clar que més del 90% de la població no s'hi deu sentir identificada amb l'anunci...(Tot i que he de dir que per Eivissa i Formentera la mitjana espanyola millora, ja ja ja).
Sincerament no tinc clar si amb aquest anunci deuen vendre més Estrelles, pq molts com el Lluís crec que aquest estiu deixaran de veure Estrella només per l'anunci!Je je je

Reconec que a mi també em comença a cansar que el repeteixin mil cops....

Núria