dimecres, 15 d’abril del 2009

60 piscines, 1 quilòmetre i mig, 40 minuts - Objectiu acomplert

Avui mentre nedava m'han vingut ganes de fer com Burt Lancaster a 'El nadador' (The Swimmer) i anar a les cases dels meus amics i/o coneguts nedant... però Barcelona encara no és una ciutat de canals (Per cert, pel·lícula que tinc pendent de veure)
Però com a premi de consolació algunes pel·lícules que em vénen al cap on hi ha "moments piscina" que m'han marcat:

  • Per a la introspecció, per mostrar la desesperació, el sentiment: Tres colores: Azul ( Trois couleurs: Bleu). Tot i no ser la meva preferida i tot i la meva suposada aversió a la Juliette, reconec que l'escena de la piscina és meravellosa.
  • Per disfrutar del pur espectacle 'Made in Hollywood' a través magnífiques coreografies aquàtiques: Escuela de sirenas (Bathing Beauty) o qualsevol altra pel·lícula d'Esther Williams
  • Per ballar-hi tot i que inesperadament pugui tenir un final remullat com a l'escena del Charleston de: ¡Qué bello es vivir! (It's a Wonderful Life)
  • Per fer somriure, riure o partir-te: El guateque (The Party) amb escenes genials com la del pollastre i també la piscina i l'elefant.
  • Per relaxar-se o fins i tot veure com et converteixes en un dropo sense esma de fer res, fins que te n'adones que sí pots fer: Wall·e
  • Per sentir-te un romàntic i per un dels millors guions de comèdia romàntica: Historias de filadelfia (The Philadelphia Story). Per contemplar bellesa i per escoltar una gran cançó (us deixo el vídeo): Alta sociedad (High Society)


  • Per seduir amb ulleres grosses de pasta: El graduado (The Graduate) i la seducció a jovenets
  • Per començar una festa que es pot convertir en una orgia, per sentir els 70, per ser una bomba sexual: Boogie nights
  • Per curar-te, per saber que pots fer-ho (Yes we can): Warm Springs i les aigües curatives d'en Franklin Delano Rooesevelt
  • Per contemplar des de la decrepitud, per sentir enveja i desig, pels amors no correspostos: Dioses y monstruos (Gods and Monsters) i l'atracció homosexual
  • Per fer esport sense nedar: Los amos de Dogtown (Lords of Dogtown) i els primers skaters

Se us en acut alguna més?

PD: Un record per al gran nedador i millor Tarzan, Johnny Weissmuller

PD2: I listen, I do it but I you have to publish it sooooooon

5 comentaris:

david m ha dit...

Felicitats pel repte aconseguit a l’aigua. I molt interessant tant la concepció com el resultat final d’aquesta entrada del blog.

Encara que lluny qualitativament de la majoria de les notables pelis d’aquesta llista sempre recordaré quan tenia uns deu-dotze anys al poble dels meus pares veient una nit d’estiu a casa d’un amic a la tele “Piraña” (1978) amb l´escena inicial en la que una parella de joves intenta disfrutar d’un “íntim” bany nocturn en una estranya piscina dins un complexe militar abandonat i son atacats dins la mateixa per aquests peixos de forma brutal. Un film justet sortit a l’ombra de “Tiburón” però no mal considerat del tot en l’àmbit del terror modern. Seria una vessant més dramàtica i sanguinària dels “moments piscina”.

I torna a aparèixer la polèmica amb la teva “suposada aversió” a la Juliette Binoche...:-) La vaig inventar jo?

Maida ha dit...

sí, totalment inventada per tu

Anònim ha dit...

A mi, fa uns anys, em va deixar totalment trastocat durant una bona temporada, aquesta escena, por qué será...?

http://www.youtube.com/watch?v=6PhYH_DP5VA

Anònim ha dit...

Ah, i és que l´escena la vaig veure en un cacho pantalla d´un cine per Horta-Passeig Maragall, bueno, aquí van dos pelis més:

http://www.youtube.com/watch?v=PM2xxYy0wtI

http://www.youtube.com/watch?v=k4dcBJXgEOw

AC

Maida ha dit...

No n'he vist cap de les 3... Entenc que la primera afectés però té pinta de ser una peli molt dolenta...
Swimming pool actual la tinc per veure...
Merci