dimecres, 18 de novembre del 2009

Si fuera... (llegir 'a la Carrà')

Pensava que només tenia una adicció confessable, les pel·lícules, però en tinc una altra relacionada, les sèries. A dia d'avui, i gràcies al DVD enregistrador, en segueixo 10 a la setmana. Algunes han acabat fa poc la temporada (sempre parlant del Digital; no descarrego res i no és pas per convicció, sinó per no embogir definitivament) i d'altres la començaran, però és un bon moment per fer un 'Si fuera...'
<>Les que estic veient:
  • Si fuera... Miénteme seria... una microexpressió de sorpresa (Lie to Me, Fox, veient la 1a temporada). O com un gran actor com és Tim Roth no li cal fer el goril·la per estar genial.
  • Si fuera... The Beast seria... Ellis, per estar 'really, really hot' [noies us recomano buscar a Google imatges Travis Fimmel] (The Beast, C+, veient la 1a temporada). Per veure l'últim treball de Patrick Swayze (els últims capítols es veu bastant afectat).
  • Si fuera... Daños y perjuicios seria... una advocada d'èxit, la dolenta, la més dolenta o l'encara més dolenta (Damages, C+, veient la 2a temporada). Trames complexes amb un ús incremental del flashforward.
  • Si fuera... FlashForward seria... un altre món és possible (FlashForward, AXN, veient la 1a temporada). Podem canviar el nostre futur? Si us va saber greu que el Charlie morís a Perdidos aquí el podeu recuperar.
  • Si fuera... Fringe seria... el calb que tot ho observa (Fringe, C+, veient la 2a temporada). Perdidos és una paranoia, però això és l'increïble. Molt millor la sèrie a partir de la meitat de la 1a temporada. A més puc veure el meu actor preferit de 'Dawson crece' (sèrie de 'quinceañeros' que em flipava)
  • Si fuera... Dollhouse seria... una impromta de cantant, la meva gran frustació (Dollhouse, Fox, veient la 1a temporada). Algú s'oferiria voluntari per ser alienat i convertit en personatge per satisfer les il·lusions d'altres?
  • Si fuera... 5 hermanos seria... una republicana al llit de Rob Lowe [no em sento capaç de ser la Calista, no m'agrada gens, però ell m'agrada massa encara:-)] (Brother & Sisters, Fox, just acabada la 3a temporada). No existeix una família així però és genial.
  • Si fuera... Ganando el juicio seria... l'advocat milionari d'ofici per vocació (Raising the bar, TNT, veient la 2a temporada). Per veure el noiet ros de 'Salvados per la campana' com a abnegat advocat d'ofici. Es pot separar feina de plaer? Ells ho fan, lluiten a l'estrada i prenen copes plegats.
  • Si fuera... Gossip Girl seria... un dels xulíssims minivestits de la Serena (Gossip Girl, Cosmo, veient la 2a temporada). El glamour de l'Upper East Side o la bohèmia de Brooklyn?
  • Si fuera... El mentalista seria... mentalista (The mentalist, TNT, veient la 2a temporada). Un tio ben estrany que resol casos sent a 'pain in the ass'

<>Les que han de tornar (algunes aquest mes, altres el mes que ve i moltes per al 2010)

  • Si fuera... True blood seria... una proveta de sèrum 'V' per veure l'efecte en la gent (True blood, C+, esperant la 2a temporada). Admetrieu els vampirs a la vostra vida de cada dia si no s'alimentessin de sang humana.
  • Si fuera... Los Tudor seria... Tomas Moro, a hores d'ara ja amb el coll tallat, però l'únic sincer amb el rei (The Tudors, C+, esperant la 3a temporada). Sexe, història, sexe, història, sexe, història...
  • Si fuera... Perdidos seria... un altre, sempre un altre que pogués despistar-ho tot (Lost, Fox, esperant la 6a temporada). La sèria que fins i tot ha fet comportar al Lluís com un adicte.
  • Si fuera... Héroes seria... Nathan Petrelli, no perquè m'agradi el seu personatge, però és que m'encantaria poder volar (Heroes, Sci-Fi, esperant la 4a temporada). Si et despertessis amb un superpoder quin voldries tenir? (Superfollador no és un poder :-)
  • Si fuera... Dexter seria... un ganivet esmolat (Dexter, Fox, esperant la 4a temporada). A més d'una gran sèrie, els millors títols de crèdit en anys.
  • Si fuera... Weeds seria... la fulla de marihuana que s'escola en cada principi de capítol (Weeds, C+, esperant la 5a temporada). Molt divertida, planteja un curiós dilema sobre el món de la droga.
  • Si fuera... Californication seria ... la mà que bufeteja Hank Moody (Californication, Fox, esperant la 3a temporada). Una altra sèrie on el sexe és el més important de tot.
  • Si fuera... Mad Men seria... un got de whisky o una cigarreta, sempre presents (Mad Men, C+, esperant la 3a temporada). L'entorn laboral que més m'agrada, la publicitat, en l'època que més m'agrada, finals 50, principis 60

<>Les que ja han acabat per sempre. N'hi ha moltes a recomanar, però just ara ha acabat una que immerescudament no tindrà continuació. Si voleu només veure 13 capítols sense final tancat, us la recomano

  • Si fuera... Kings seria... les papallones taronges que es posen sobre el cap de David per mostrar el relleu real. (Kings, Fox, 1 temporada ) O com la monarquia, autoritària o no, encara no està feta per l'audiència americana. O potser adonar-se que les guerres amb esperit comercial s'assemblen massa a les provocades pels USA?

PD: Xulo, xulo... Estrenen el mes que ve des del començament a C+2, una de les sèries que m'havien recomanat des de fa temps: A dos metros bajo tierra (que després va fer True Blood)

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Amb fort risc de repartir-me -com la ceba- necessito preguntar a la Maida: d'on c-ny treus el temps per seguir tantes sèries? Dorms? El Sean em va aconseguir totes les temporades de Sex & City, crec que en dos mesos he aconseguit veure 7 capitols de la 1era temporada, sempre en matinada, treient profit d'una declarada insomnia. Fa dues setmanes em vaig comprar una màquina de cosir, em feia molta il.lusio, encara no HE POGUT obrir el manual d'instruccions...
La meva vida és un caos??
GEMMA

Maida ha dit...

Definitivament el temps el trec de dormir 5h màxim, de gravar les sèries i avançar algun trosset (sí, faig una mica de trampa) i també de la jornada reduïda... I també d'establir prioritats...
No et preocupis... a tots ens falta temps

david m ha dit...

I jo que pensava que dormia poc, ja veig que hi ha alguns que m'igualen o inclús superen...

Per cert, suposo que ja has vist que li han donat la tercera estrella Michelín al Celler de Can Roca.

Havia començat a escriure un rollo dels meus sobre les nou sèries d'aquesta llista que he vist o estic veient, però com sempre acabo dient el mateix perquè la majoria ja son veteranes ho he deixat còrrer.

Per cert, he llegit que "Flasforward" pot ser cancel.lada (o replantejada) en breu a USA perquè ha baixat l'audiència notablement. Diuen que el minutatge dels capítols en general té poc interés i intensitat treient de moments molt concrets. Encara que em vaig enganxant sempre he pensat que la sèrie té una idea bastant desaprofitada i una posada en escena un tant confusa en ocasions.
I no tot és culpa del Joseph Fiennes, of course, je, je... encara que jo, com el Pablo, tampoc sóc molt fan.

I tornen "Els Tudor" i el seu mix de traicions, sexe i lluita de poder a flor de pell... Hi haurà una quarta temporada amb les darreres dues dones d'Enric VII i la seva mort? Continuarà la saga familiar sense el Rhys-Meyers?

Maida ha dit...

David, no passa res per escriure molt... almenys el que dius val la pena. Ja t'he dit moltes vegades que hauries de fer un blog...
Que cancel·lin FlashForward no faria més que sumar moltes de les sèries que he vist i s'han quedat en la primera temporada: Kings, Los hermanos Donnelly, la que he començat a veure de Trauma... És la 'salsa' de la vida

JAN ha dit...

Ei! A mi també m'agraden le series! El que passa es que en moltes d'elles no em reconec:el borde d'en House, els paranoics de Lost...no fan per mi. Potser "Herois", amb aquell japonés si m'identifico (si més no pel pes, je, je, jo també estic com un "balón de oro").En qualsevol cas, una de les millors no la cites: "Dirty, Sexy Money" amb en Donald Sutherland i el W.Baldwin...Al loro!!!:familia, corrupció, politica, diners, sexe, això son valors!.
Aquí van passar 4 capitols en una cadena espanyola, ummmm, A3!!si, però em tenen mania, m'ataquen, la van fer desapareixer per putejar-me a mi, al club i al pais!!!
Sort en tinc d'en Sala Martin que sap molt d'angés i em subtitula les descarregues d'internet.

Ah! M'agrada molt el teu blog, per descomptat que el segueixo cada dia. Per cert,psssss! qué fas aquesta nit? Vaig al Llum de Gas, vols venir?

Maida ha dit...

Jajaja... També la miro la de Sexy Money... Aquí només vaig posar una tria... n'hi ha moltes més
Avui no em va bé però demà podem quedar al Luz de Gas :-)