diumenge, 16 de novembre del 2008

Resum dels 80

L'altre dia la Maria va publicar en el seu perfil del facebook aquest vídeo. Tot venia d'un dia dinant que havíem parlat de sèries de la nostra infantesa. Escolteu la cançó, hauria de ser un hit.

El vídeo m'ha fet pensar en coses curioses com:
- El primer disc que em vaig comprar va ser el Thriller de Michael Jackson.
- Recordo anar a El Corte Inglés a comprar el 'Like a Prayer' en K7 i recordo que estava perfumat.
- El meu primer ordinador va ser un Amstrad 128k amb pantalla de color i sempre jugava a un joc que es deia Commando. També estaven de moda les miniconsoles (per dir-ho d'alguna manera) d'un joc. El hit: Donkey Kong
- No sé quin curs va ser però estava de moda portar una Back Pack (i això era la marca). La meva crec recordar que era gris i vermella.
- La sèrie V, el millor de l'època.
- La primera disco que vaig entrar, el Gatopardo de Segur de Calafell. Ara és un bloc de pisos.
- Veure 'Dirty Dancing' unes 5 0 6 vegades i saber-me totes les cançons de memòria
A aquestes hores estic espesa però segur que entre tots tenim records molt curiosos que podem compartir.

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Això és una provocació...???

Uff, uff. Com comenci a escriure sobre aquest tema el blog es desbordarà... :-)

Ja veurem.

P.D. El vídeo i la cançó, espectaculars pels nostàlgics de l'època...

Anònim ha dit...

Com diu el David: Uff, uff... no acabariem mai...Pero el video m'ha semblat un recull molt encertat de les coses que vam viure als 80.
Aixi, "a bote pronto", recordo haver anat al cinema a veure "Buscando a Susan desesperadamente" amb la brusa ben per fora del jersei com era l'estil de l'època.
Anava als dissabtes a la tarda a la disco Apocalypsis (C/Lepant)fent la fila d'entrada amb el cor en un puny per por de si em demanaven el DNI (en tenia 14)

GEMMA

Anònim ha dit...

Qué es una "back pack"??
:-(..no es conya, no ho se.

Aquest post és molt perillós...no hi ha res que ens diverteixi més als "treintañeros" que parlar dels 80.
Qui segueix amb més llistes? :-)

PD:
A la primera discoteca de la Maida avui hi ha apartaments.
Gemma, en Apocalypsis ahora tambien hay pisos.
Però noies,¿¿Que feieu a la disco???

Maida ha dit...

Ningú sap què és una Back Pack? Potser no es deia ben bé així. Crec que la de la Sònia era rosa i gris i la de la Isa groga i gris. O potser m'equivoco. Suposo que serà impossible trobar una foto. De fet era una motxila d'anar a l'escola.
On hi cabia el cub Rubik, que sempre feia desenganxant les pegatines :-)

Anònim ha dit...

Jo també tenia el dubte i he buscat això de la "back pack" a Internet.

Bon tema també aquest de fer el cub Rubik canviant les pegatines...:-) No eres l'única... I recordeu aquells yo-yo's quasi automàtics que feien virgueries i tenien una posició que es deia "dormilón"?

El "Donkey Kong" era aquella maquineta taronja en el que el goril.la havia d'esquivar barrils o alguna cosa així. Era el hit de l'època, encara que a mí m'agradava més una de tres pantalles que es deia "Diamond hunt" La podeu veure a: http://www.handheldmuseum.com
/Vtech/DiamondHunt.htm
Per cert, mai vaig tenir cap de les dues.

Hi han algunes coincidencies: crec que la meva primera visita "seriosa" a una disco també va ser a Apocalypsis, i el meu primer ordinador també va ser el de la Maida, encara que jo em vaig tenir que conformar amb la pantalla de fòsfor verd. Recordo aquells diskettes (més petits que els que després es van fer servir als PC) que milloraben les cintes de cassete, en les que també s'editaven els jocs llavors.

En les sèries, nooooo.... Crec que de "V", encara que sembli impossible, només vaig veure fragments aillats, tot i que la meva germana era molt fan. Una debilitat meva (apart de "Falcon Crest", of course) sempre ha sigut una sèrie britànica semidesconeguda que és deia "Into the labyrinth" (no confondre amb la peli que surt David Bowie) amb Ron Moody (el protagonista d'"Oliver"), els personatges de Rothgo i Belor i la figura del "nidus" per la qual tots dos es barallaven. Rothgo (el bó) era ajudat per tres nens que havien entrat sense voler en un misteriós món subterrani. La sèrie era tan irregular i desconcertant com fascinant a la vegada... Un resum dels capítols i actors en anglès: http://www.the-mausoleum-club.org.uk/timescreen/Trial%2013/labepg.htm
La sintonia i entrada: http://www.youtube.com/watch?v=6PamsjWoJxc

Per cert, algú recorda dos (inclassificables) concursos que es deien "Lápiz y papel" y "Ding dong"? El primer anava de proves de "cultura general" amb diferents fases eliminatòries i uns dels presentadors era el "mític" Pepe Carabias. Alucinants i surrealistes les "curses de cargols" amb l'ínclit Joe Rigoli...!!! I "Ding dong" era un infumable concurs de cuina presentat per Andrés Pajares i Mayra Gómez Kemp abans de fer el "Sabadabadá/Dabadabadá" i el "Un, dos, tres..."

I tanco de moment recordant a Isabel Tenaille cridant desesperadament "Miguel, Miguel!!!"
al no menys desesperat (què feia aquest paio en aquest despropòsit de programa???) Miguel de la Quadra Salcedo pujant i baixant sense parar d'un helicòpter (???) intentant ajudar a trobar un suposat tresor als perduts i al.lucinats concursants de tal disbarat... "A la caza del tesoro", unes de les més grans "joies" de la tele dels 80:

http://es.youtube.com/watch?v=zH3qYOtKGX8&feature=related

Anònim ha dit...

Jo vaig neixer al 81 així que la majoria dels meus records són de la darrera època dels 80...

Recordo baralles amb mons pares xq no em deixaven veure V, deien que era massa petit... Recordo "la bola de cristal", ja té collons que em deixessin veure la bola de cristal i em censuressin V... Recordo anar a veure la primera película de Batman al cine. Recordo les col·les de cromos, la primera col·le que vaig fer i acabar era una de "marques" amb logotips de marques famoses/pijes... Recordo la canço dels Twisted Sisters "We're Not Gonna Take It" que nosaltres cantavem "huevos con aceite"... Recordo "Biniki, el drac rosa" crec ser la única persona de la meva edat que recorda aquests dibuixos. Recordo "Candy Candy" i "les aventures de tom sawyer". Recordo els diskets de 5 i 1/4, que ven entrats els 90 encara emprava, recordo els meus primers jocs d'ordinador: digger i zaxxon... però després en van venir molts més, recordo q a finals dels 80 va arribar el "Maniac Mansion"... Que gran! Recordo la era Michael Jackson, i que em castiguessin a l'escola per imitar-lo ballant a la canço "Bad"... També recordo "Oliana Molls" i filiprim amb el senyor Bachs i el seu bigoti postís... Recordo el videoclip de "sangre dorada" de Decibelios, en el que el Frank i la seva tropa es van disfrassar de bons nens...

Cagun tot, tinc memòria absurda, recordo tot de coses vanals però sóc incapaç de retenir les coses importants...

Anònim ha dit...

Busco al google "back pack" i em surten motxiles de tot tipus...si-us-plau, concreteu, avui no he dormit....
Tema cubo de rubik. Quina sutilessa (per no dir mariconada)això de ales pegtinas, al meu cole ("colegio nacional")el llançavem al terra i recolliem les peces per fer-lo sencer. De fet al pati la gràcia era veure qui era el més bestia, qui l'estampava més fort i qui el tornava a montar més ràpid (potser ara enteneu perque no em faig el facebook :-)...).
"V" va ser LA SERIE, el dissabte t'aixecaves esperant que arribessin les 18h, desprès de la peli a la"Primera Sesión..brutal i brutal merchandasing de los Donovan, Diana, etc...ah!especialment traumatic l'episodi del "parto" d'un mig lagarto, mig humà:gore total.
Tot i això, jo també em quedo amb Falcon Crest a les impagables tardes (era diari!!!) d'estiu (Richard Chaning for ever!!!)...i considero inigualable "Hombre Rico Hombre Pobre":Al pati tots voliem ser Falconetti.
(El tema "Verano Azul" el podriem tocar, no?, o es tabú?).

TOTALMENT A FAVOR
Els meus iconos dels 80's:
Farra F Major en banyador; el "Un, dos, tres" divendres nit; els partits del dissabte (6 a l'any?);el dia de la loteria (inici de vacances); el Lobo Carrasco; el video de "Trhiller" una nit de Cap d'Any;la sintonia de "los Hombres de Harrelson";el Barça d'Archibald i Venables; Tachenko i Sabonis; les caçadores texanes amb "borreguito";el hit anual de Pet Shop Boys; Willy Fogg; los Teleñecos;....

Però no tot era maco...
Els meus TRAUMAS 80's:
No puc treurem del cap el bateria de l'orquesta de Gente Joven aporreant els tambors a l'inici del programa; la sintonia de "Tocata"; les pintes del Fradejas de "Aplauso"; l'episodi "El lobo" del F R de la Fuente (quins malsons!!); els dos rombos ("niño, a dormir!!!"); la nit del 23F; els penalties de Sevilla;Marco buscant a la mare;els negres de "Raices" que feien molta por;l'ultim cromo que mai no em sortia;la invasió heavy a BCN; els quinquis del barri; l'olor a galeta de l'Avenida de la Luz;les pegatines d'snoopy;el tostón de La Clave; la gomina i els "pelopinchos"; la mort d'ET;la mort de Fofó;els mitjons a rombos......

Anònim ha dit...

Joder, macho, esteu fets uns frikotes, res, jo passva per aquí, que acabo de veure "15 Minutos", una peli amb el De Niro, que fa de poli i mort apunyalat i tirotejat, i ara no puc dormir, però és veritat que els 80, quan érem criajos, doncs dóna per molt, us deixo un flog que fijo que us mola:

www.fotolog.com/losmalditos80

Anónimo Casulleras

Anònim ha dit...

ottia, maida, se m´acaba d´encendre una llumeta: per quan un "especial atentados"? sobretot el del Reagan i el del Papa...com el vau viure, on us vau enterar de la notícia, etc...jo crec que en els dos estaba a la carretera, o a una àrea de servei!

Anónimo Casulleras

Marc ha dit...

Jo vull que la Maida faci un "especial pantanos" on expliqui com va viure cadascuna de les inauguracions al llarg de la geografia espanyola.

Maida ha dit...

Marc's esteu molt cabres. M'encanta el vostre humor.
L'últim pantà que vaig inagurar va ser el de El Atazar. Quines pesques de salmó!

Anònim ha dit...

Buenas, gente. No tenía muchas ganas de participar, andaba ojeando por aquí para pasar el ratillo y he encontrado "el olor de galleta de la Avenida de la luz". Grande Bill !! Esa calle subterránea era dramática, con aquellas tiendas imposibles, aquellos bares donde hacían hojaldres con kilos de cabello de ángel. De hecho olía a galleta muy dulce y a cabello de ángel, con el cine X en frente y aquella sensación de atraco y violación. Aquellas columnas...Qué mal rollooooooooo...

Anònim ha dit...

Haig de confessar que molts dels vostres records NO son els meus!!
Per culpa de les sèries de l'època, encara em costa dormir ara:
- qui va matar a Laura Palmer?
- i en J.R., és viu o mort? i qui el va disparar a la entrada del seu despatx?
- un somni: ser metge per treballar a A COR OBERT (què lleig i estupid el ros)
GEMMA

Anònim ha dit...

Però toquem el tema "Verano Azul" o no??
A. Mercero va ser un visionari, ho va demostrar amb "La Cabina" i desprès amb la susodicha serie. Amable e inocentment aquell retrat costumista dels estius ochenteros ens va acostar a la realitat social dels anys següents.
Teoria de la conspiración:

1) Julia era una lesbiana reprimida. El rebuig social que en aquella època genera la seva condició sexual l'obliga a refugiarse a Nerja i pintar cuadros, enamorarse profundament de Desi i la Bea, i aferrarse al seu ramalazo progre per castigarnos amb la guitarreta i l'abonimable tornada "del barco de Chanquete , no nos moveran"...que tants anys va resonar al nostre cap.
(No ho oblideu: si avui estem fotuts del terrat no ha sigut per el garrafón i les drogues, va ser la puta cançó).

2)Si jo fos el pare d'algun d'aquells xavals no estaria molt tranquil amb un paio jubilat que es fa dir "Chanquete", sense parella coneguda, que viu en un barco anclat a la platja, que te com a única companyia una pseudohippie lesbi amb tendències depresives i que ronda constantment les nostres criatures....

3)El barco, anomenat "La Dorada1" i que per cert encara està a la platja de Nerja, no era més que una metàfora del que poc desprès van ser el Afters: un lloc regentat per gent de dubtosa reputació (veure 1 i 2)on els xavals es passaven tot el dia i tota la nit, generant-se sovint problemes de convivència familiars.

4)Motín a la Dorada 1
Per un costat primers simptomes d'especulació i mobbing immobiliari: desnonament del barco.
Per altra banda,la constatació del punt 3: la xavaleria, el viejales i la lesbi a plena llum del dia i a grito pelao resistint-se al desnonament no és més que que l'antesala del desallotjament de qualsevol antro a les 14h d'un diumenge (els hi poseu ulleres de sol a tots, canvieu l'acordió i la guitarra per cubatas, els tios ja sense samarreta, el iaio fiestero i las menores de turno....me suena).

En fi, ara diuen que tve prepara una "secuela" adaptada als temps d'ara....quina por!!

PD
Plego amb això dels 80 que sóc un plasta, però no vull deixar a l'oblit els més grans: Curro Jimenez, el Algarrobo, Orzowei y Sandokan (..."tiene el culo relleno de pan")