dijous, 2 de juliol del 2009

... adéu a un dels pocs clàssics que queden

Ahir va morir Karl Malden, gran estrella i guanyador de l'Oscar al millor secundari per 'Un tramvia anomenat desig', un drama que recomano fervorosament a tot el que no l'hagi vist...
No recordo haver-lo vist en gaire més pel·lícules (reconec que tinc pendent 'La llei del silenci' també amb Marlon Brando), però el seu físic peculiar i aquesta interpretació queden per sempre en la retina.
Per cert, amb la mort d'aquesta llegenda, recordo poques que quedin vives: les germanes Jean Fontaine i Olivia de Havilland (amb més de 90 anys), Mickey Rooney (prop de fer-ne 89 i encara en actiu) i Kirk Douglas (també amb més de 90 anys)... En recordeu més?

DEP


7 comentaris:

Lluís ha dit...

"..reconec que tinc pendent 'La llei del silenci' també amb Marlon Brando"
Es una broma, no?
No ho tenies que haver reconegut....no m'ho puc creure (mans al cap), mira que veus cine i la de bodrios que et "tragas".
En fi....Crec que també estan vius Tony Curtis i Sidney Poiter, i el nostre Tony Leblanc, que és també un clássic amb majuscules.

Maida ha dit...

Ho sé, ho sé però tinc pecats encara més grans (cinematogràficament parlant, dels altres millor no parlar :-)

david m ha dit...

Potser tinc més records d'ell de "Las calles de San Francisco" i com a president de l'Academia de Hollywood, però sí que he vist les dues obres mestres que comentaves, "Un tranvía..." fa bastant de temps i que també em va encantar (toca revisió!!!) i "La ley del silencio" més recentment, també excelent, encara que més "freda" en alguns aspectes (l'altre és de sentiments a flor de pell) però igualment intensa... Per cert, hi ha una cançó de Lloyd Cole, "Rattlesnakes", que diu alguna cosa així com "She looks like Eve Marie saint in 'On the waterfront'..."

Karl també sortia a "Yo confieso" o a la coral "La conquista del Oeste", com les que em sonen més i he vist...

Apart dels actors i actrius que heu dit hi ha algun més, però ja no tan importants: Ernest Borgnine, Christopher Lee, Gloria Stuart, Doris Day...

Per cert, avui donen "Los pájaros" al Cinema a la Fresca de Montjuïc i dimecres una peli alemana-turca que em va agradar molt, "Al otro lado"

Anònim ha dit...

Ok, ja sé que no té res a veure amb l'entrada de la Maida pero acabo de veure aquesta noticia (jo soc molt més literaria que cinèfila) i sembla que en la cronica de gent famosa d'aquests dos ultims mesos de juny - jul 2009 la mort sigui l'unica protagonista:
http://www.lavanguardia.es/cultura/noticias/20090701/53736329039/muere-baltasar-porcel-uno-de-los-grandes-escritores-catalanes.html

GEMMA

Maida ha dit...

Sí, tens raó... últimament hi ha moltes morts culturals... però d'en Porcel no havia llegit mai res.
----
Veig que encara hi ha gent que ahir no em va venir a primera vista: Sidney Poitier (82 anys) vaig veure fa poc 'Rebelión en las aulas' que no està malament; Tony Curtis (84 anys) tan atractiu a 'Some like it hot'; Tony Leblanc (87 anys) genial a Torrente
---------
Ernest Borgnine (92 anys i en actiu): quina diferència de papers entre Johnny Guitar i Marty (totes dues genials); Christopher Lee (87 anys i també en actiu) molt destacat en El senyor dels anells que l'han permès desassociar bastant de Dràcula; Gloria Stuart (demà en fa 99): la recordo d'entrada com l'àvia de Titanic; Doris Day (87 anys): la rossa perfecta, m'agraden moltes de les seves pel·lícules... sobretot 'Pillow talk'
Gràcies per recordar-me aquests noms

Hector ha dit...

Algú sap que el Mickael Jackon s'ha mort també? ...
Molt be Maida, passa d'escriure el que tothom sap, jo que s'havia mort aquest actor...dons ni idea

Josep ha dit...

Aquest blog s'esta convertint en una seccio necrologica de famossillos de tota mena... I pensar que no li vas dedicar cap entrada al gran, grandissim David Carradine...

Per cert Maida, fa uns dies vaig anar a veure "My Sister's Keeper", no se si l'hauran estranat ja a l'estat espanyol, pero te la recomeno fervorosament, tot i ser un dramon, es una obra mestra... De veritat: boniiiissima, em va sorprendre molt.

I daltre banda, abans d'ahir vaig anar a veure Public Enemy, la nova del Johnny Depp, la peli em va desebre una mica, pero Johnny Depp se surt, es que m'encanta, es molt gran... Aquesta peli es obligatori veure-la en VOS.

I no se, tambe podries comentar alguna cosa de la propera pelicula del Tarantino (Inglorious Basterds), aquesta promet molt! Quasi crec que hauries de posar un countdown d'aquests al teu blog amb la data de l'estrena de la peli.

Apa-li, recorts des de Toronto...

Josep.

PS: perdo pels accents i tal...