dijous, 2 d’octubre del 2008

Ell ha marxat però la seva imatge ho serà per sempre

Paul Newman, l'actor més bell de Hollywood va morir aquest cap de setmana amb 83 anys. L'última pel·lícula seva que havia vist (no ben bé vist ell) era la seva veu per 'Doc Hudson' a la pel·lícula 'Cars' i crec que l'anterior havia estat una revisió de 'La leyenda del indomable (Cool Hand Luke)', una de les meves pel·lícules preferides tan d'ell com del tema penitenciari, amb l'escena memorable dels ous.
Tot i que era conegut pels seus ulls blaus, a mi el que més m'agradava són els llavis (els qui em coneixen saben que és una de les meves obsessions) i de fet hi ha algunes pel·lícules seves que al veure-les em provocaven angoixa, perquè surt tan guapo que fa mal. Una d'elles la coprotagonitza amb la seva dona a la vida real 'Desde la terraza (From the Terrace)' i per mi és on més atractiu apareix.
A part de l'esmentada abans, les meves pel·licules preferides (de les que he vist) són:
- Marcado por el odio (Somebody Up There Likes Me)
- La gata sobre el tejado del zinc (Cat on a Hot Tin Roof)
- El buscavidas (The Hustler), molt millor que la que li va permetre guanyar un Oscar
- I 'El golpe (The Sting)' que a més de reunir els dos guapos de Hollywood és una pel·lícula molt divertida i amb una de les músiques més conegudes de la història del cinema.

Si no les heu vist aprofiteu per fer-ho, el bon cinema no passa mai de moda

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Tinc marcada a la memoria una anècdota que vaig sentir fa molt temps:
Paul Newman feia la seva entrada al festival de Cannes per la catifa vermella i una de seves les fans va aconseguir acostar-se li. Quan tothom esperava que se li llancés als braços o li demananes un autograf ella va dir-li: - "Si us plau, treu-te les ulleres de sol"...
Cada vegada que ho explico se'm posa la pell de gallina. Tens en Paul a tocar de la mà i li demanas poder veure-li els ulls!!!
Sento discrepar amb la Maida, eren els seus ulls IMPRESSIONANTS el que el van fer per mi el guapo d'entre els guapos.
Jo ben hauria pogut ser aquella fan a Cannes.
Que descansi en pau.

GEMMA

Anònim ha dit...

Para mí Paul Newman será siempre el Ari Ben Canaan de Éxodo, película que me impresiono en su día (¿hace ya veinte años?) a pesar de no estar entre las más destacadas de su filmografía. Lo de su belleza física lo dejo en manos del público femenino, aunque hay que reconocer que no sé de otro actor que haya provocado la misma unaminidad en este aspecto. Una opinión que no se vió reducida ni un ápice a medida que iban pasando los años y envejecía de manera , a mis ojos, serena y elegante.
En fin, buen actor y una excelente persona, con una elevada sensibilidad social y que forma parte de esa época mítica del séptimo arte con la que hemos crecido.
Descanse, pués, en paz.

Sr Akroinon.