diumenge, 22 de febrer del 2009

Sorpresa als Oscars?

Aquest ha estat un cap de setmana de sorpreses i desgraciadament no totes agradables:
- Per una banda el meu èxit absolut com a madrastra de la Blancaneus amb la meitat dels nens de Gandesa entusiasmats amb la meva semblança, amb les meves ungles llarguíssimes. Fins i tot una altra nena disfressada de Blancaneus em buscava constantment i em volia donar la mà. Poso una foto que no és la familiar on s'incloïa l'Ariadna com a Blancaneus i el Pep com a nan del bosc.

- Per l'altra banda la derrota enfront a l'Espanyol, que per sort no vaig presenciar. I el que és pitjor, que m'he emmalaltit i escric aquestes ratlles des del llit, amb malestar estomacal, afonia, febre i molt poques ganes de fer res.
Però com he dormit tota la tarda ara tinc una mica de força per escriure quatre ratlles amb els resultats de l'enquesta:
- Millor guió adaptat: 'The curious case of Benjamin Button'. Totalment d'acord.
- Millor guió original: 'Wall·E'. Qualsevol cosa que no fos això seria un desastre.
- Millor actor secundari: Heath Ledger per 'The Dark Knight', amb una votació mlt ajustada amb Robert Downey Jr. Jo només he vist la interpretació del primer però com he llegit algú potser se'l mereix més el segon, ja que el primer no el trobarà a faltar.
- Millor actriu secundària: Penélope Cruz per 'Vicky Cristina Barcelona'. El fet que no hi sigui Kate Winslet li posa les coses més fàcils, especialment quan dues de les altres nominades ho són d'una mateixa pel·lícula i l'altra sempre ha estat marcada per un Oscar que es va titlla d'inventat per Jack Palance.
- Millor actor: Mickey Rourke per 'The Wrestler'. Si tothom diu que s'ho mereix serà per alguna cosa.
- Millor actriu: Kate Winslet per 'The Reader'. Tot i que personalment hi estic d'acord, crec que en algun moment s'haurien d'establir les regles sobre què és principal i secundari
- Millor director: Danny Boyle per 'Slumdog Milionaire'. Suposo que això del cinema clàssic deu ser un error meu i tothom està boig pel pretesament, i que a mi em sembla passat de moda, cinema modern.
- Millor pel·lícula: 'The Reader'. Aquí és on veig la sorpresa, però els Oscars sempre han estat els reis de les sorpreses o injustícies.
Desgraciadament crec que aquest any serà la de la injustícia per a Benjamin Button...
-- So long and thanks for all the fish--