125cc: Scott Redding fa història:
La cursa de 125 cc va ser molt emotiva. El podi va estar coronat per dos noiets de 15 anys. Sí, sí, de 15 anys. I com a Gran Bretanya són molts estrictes amb l’alcohol i no tenien encara els 16 anys no els van deixar obrir l’ampolla de cava. Em va semblar massa estricte, ja que era el seu dia de glòria. Però això va ser al final de la cursa, anem primer pel que va succeïr al llarg d’ella.
La cursa va arrencar amb un Andrea Iannone molt fort i es va distanciar del reste Aquest xicot, des de que va guanyar sota la pluja a Xina, està intentant demostrar que allò no va ser flor d’un dia i que ho pot fer bé, no només en condicions de mullat.
Darrere d’ell el van seguir l’Scott Redding, el Simoni Corsi, el Sergio Gadea i el Marc Márquez. Però a mesura que van passar les voltes el Redding va començar a aproximar-se al Iannone i a distanciar-se del Marc Márquez i el Gadea, els quals a la vegada s’havien ja desempellegat del Simoni Corsi. Però, per darrere, faltava arribar un impressionant Mike di Meglio, que fent vàlua del seu actual lideratge del mundial va arribar fins ells sortint de la 21ª posició!.
A 6 voltes del final quan el Redding ja estava enganxat al Iannone , aquest últim va caure en una corba molt ràpida i allà es va acabar la cursa per ell. En aquest moment, les grades de Donington van començar a rugir. El seu pilot local, l’Scott Redding, es posava primer amb una diferència ja bastant irrecuperable pels perseguidors. Aconseguint així fer història per partida doble, per una banda, es convertia en el primer pilot britànic que guanyava a Donington en tota la història d’aquest circuit i per altra banda, es convertia en el pilot més jove en guanyar un gran premi amb 15 anys, 5 mesos i 18 dies. Però no seria l’únic en fer història, el Marc Màrquez que amb la caiguda de Iannone es feia amb la tercera plaça, no s’ho va pensar dos cops i va avançar al Mike di Meglio tot i les recomanacions que li feien des del box de mantenir-se darrere però el Di Meglio li va tornar l’avançament i al final es va haver de conformar amb la tercera plaça, que el convertia en el pilot espanyol més jove en pujar en un podi, amb 15 anys, 4 mesos i 5 dies, arrebatant-li el rècord al Dani Pedrosa.
Per últim, només destacar que el Talmacsi no va puntuar i el Pol Espargueró no va poder correr en trencar-se la clavícula ens els entrenaments i també seria baixa a Assen. Esperem que es recuperi aviat!
De manera, que el mundial a 125 després d’aquesta cursa estava així:
1.Mike di Meglio 132 punts
2. Simoni Corsi: 109 punts
3.Stefan Bradl: 77 punts
4.Nico Terol: 75 punts
5.Pol Espargaró: 75 punts
Us penjo una foto perquè conegueu aquestes futures promeses:
Scott Redding, número 45:
Marc Márquez, número 93:
Fixeu-vos en la complexió del Marc Márquez, medeix 1,50 cm i necessita un llast d’uns 10kg per poder cumplir amb el pes mínim obligatori que forma el conjunt pilot+màquina. Em sembla un Pedrosa petit així vestidet també de HRC. Però sembla ser que els metges li han dit que creixerà més que el de Castellar del Vallès (entre 1,70-1,75 cm)
250cc: Mika Kallio aconsegueix la tercera victòria de l’any
La cursa de 250 cc va ser un cop més una lluita entre el Bautista i el Simoncelli. El primer sortia des de la Pole però no va sortir gaire bé però qui sí ho va fer bé va ser el Simoncelli que es va posar en primera plaça.Pero l’Alvaro aviat va posar-se a roda del italià i cap a meitat de cursa es va posar davant d’aquest. En veure que cap dels dos es podia escapar es van resignar a rodar junts i jugar-s’ho tot al final. Pel que fa al Kallio, que sortia des de la quarta fila de graella va anar recuperant places fins que va arribar fins ells, i aleshores com pilot fred que és va esperar la seva oportunitat. A l’última corba d’entrada a meta de la penúltima volta el Simoncelli va fer un avançament agressiu sobre Bautista de manera que va entrar massa colat deixant la porta oberta al Kallio que va avançar d’una sola atacada al Bautista i al Simoncelli sense gaires dificultats.
Així que el mundial després de Donington anava així :
1.Kallio:131 pts; 2.Simoncelli: 123 pts; 3.Debon: 101 pts; 4.Pasini: 98 pts; 5.Barberà:82 pts;6. Aoyama:80 pts;7.Bautista:77 pts;
L’acció del Simoncelli va enfurismar al Bautista i va provocar també que direcció de cursa es revisés l’acció. El Simoncelli podia ser sancionat ja que ja li havien donat un cop d’atenció amenaçant-lo que a la pròxima acció perillosa el sancionarien. Pels qui no ho hagueu vist, al GP de Mugello el Simoncelli va realitzar un canvi de trajectoria en plena recta de meta per evitar que el Barberà s’aprofités de l’aspiració, amb tanta mala sort que la moto del Simoncelli va tocar la maneta del fre del Barberà i aquest va sortir catapultat. Per sort, no va passar res, però tot i que es tracta d’una maniobra que molts pilots usen, aquell canvi va ser massa brusc. Per això, van avisar al Simoncelli.
Doncs bé, finalment direcció de cursa ha pres una decisió al respecte i no van sancionar al Simoncelli perquè van considerar que l’acció sobre el Bautista a Donington es tractava simplement d’una acció de cursa més (agressiva però no perillosa).Però per calmar una mica els ànims han decidit prohibir els canvis bruscos de direcció en plena recta. Crec que és correcta aquesta decisió, és on realment crec que es poden generar situacions perilloses. Que en penseu?
MotoGP: El retorn d’Stoner
Al llarg del cap de setmana es va veure com la millora en l’electrònica de la Ducati de l’Stoner que havien provat en el test post GP de Barcelona funcionava de meravella. Va dominar en totes les sessions excepte en una, que com era en pluja els hi va donar peixet perquè finalment en la qualifying que també va ser sota una intensa pluja també va dominar. De manera que per la cursa sortia en primera posició seguit d’un Rossi que era la seva primera prova de foc en sessió classificatòria amb els neumàtics de pluja Bridgestone i un Vermeulen que és un mag de l’aigua.El Pedrosa que per tots és conegut la seva poca simpatia per la pluja va classificar-se 9è i el Lorenzo que encara estava buscant trobar la confiança després de la caiguda de Montmeló i que tampoc és gaire amant de l’aigua va classificar-se 17è i penúltim.
La cursa va començar amb una bona sortida de l’Stoner i del Rossi que van mantenir les seves posicions. Per darrere, el Pedrosa feia un cop més una molt bona sortida i recuperava 3 llocs col.locant-se 6è, igual que el Lorenzo que també en recuperava 6 tenint en compte la caiguda del pobre Toseland que queia en la primera corba davant de tota la seva afició. Però va fer una bonica acció aixecant de nou la seva moto i tornant en pista perquè almenys els aficionats anglesos poguessin veure’l correr (no va recuperar cap plaça i va acabar últim).
El Pedrosa no va tardar gaire en avançar al Hayden que era 4t( ja havia avançat al Vermeulen que era 5è en la primera volta). En canvi, li va costar més a un molt bon frenador com és el Dovizioso que anava en 3r lloc i que de fet li va tornar un cop l’avançament.
Però finalment el Pedrosa va arribar fins el Rossi, mentre l’Stoner ja anava augmentant la seva distància sobre el Rossi sense que aquest pogués aturar-lo. Podríem dir que aquesta va ser una de les parts més entretingudes de la cursa, ja que per fi vam veure un mini duel entre el Rossi i el Pedrosa després de dos anys, i és que tots dos es van avançar un parell de vegades.Però va ser massa curt, perquè al segon avançament el Rossi ja va matenir a ratlla al català i va treure’n un petit avantatge que es va mantenir fins al final de la cursa.
L’altra part que també va estar bé, van ser els avançaments de Lorenzo que va arribar fins la 6ª posició.
Així que finalment victòria avorrida de l’Stoner amb un marge de 5,8 segons sobre el Rossi i 3r Pedrosa seguit del Colin Edwards(4t) i el Dovizioso(5e), mentre el Hayden se’n va anar enrere i va acabar 7è.
A destacar que el Ben Spies, va remplaçar a Capirossi que es va lesionar la mà a Montmeló i va aconseguir els seus 2 primers puntets al mundial.
Per últim comentar que el Melandri que va acabar 17è, ho va fer a 1 minut 30 segons de l’Stoner, el seu company d’equip, i va estar a punt de ser doblat per aquest.Em fa molta pena però la seva vida a Ducati crec que està a punt d’acabar-se( i crec que serà el millor per ell en realitat, perquè això només el pot estar matant psicològicament)
El mundial després de Donington anava així:
1.Rossi:162 pts; 2.Pedrosa:151 pts; 3.Stoner:117 pts; 4.Lorenzo: 104 pts
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada