dilluns, 30 de juny del 2008

9a Cursa 2008: GP Holanda

Aquest cap de setmana només vaig poder veure les últimes 5 voltes de la cursa de 125cc. Tot una llàstima perquè crec sincerament que actualment és casi una categoria més interessant que MotoGp. Les raons per les que segueixo MotoGp són per una banda perquè sempre tinc fe que arribarà la cursa interessant( i algun cop arriba gràcies a Déu) i l’altre pel motiu que suposo que ja deveu estar pensant i és que en ella hi córrer el Rossi . Però bé, quan no hi sigui la veuré igualment perquè al fi i al cap és la categoria reina, tot i que de vegades en ensopiment no la guanyi cap altra categoria. Esperarem que hi hagi un canvi de reglamentació que permeti millorar en aquest aspecte. Igual que va empitjorar quan van passar de 990 cc a 800cc , espero que ben aviat facin alguna modificació a la categoria que permeti millorar l’espectacle.

125 cc: Talmacsi es retroba amb la victòria

Pel que fa al que no vaig poder veure us faré una petita síntesis a través del que he llegit. El Bradley Smith va arrancar com una bala però l’aparició de la pluja quan faltaven 13 voltes li va arruinar la cursa. En la represa de la cursa la van retallar a 5 voltes.I en tractar-se d’una mini cursa força més boja amb moltíssims pilots junts fins a l’última volta no va afavorir al Smith.I en aquesta bogeria qui en van treure millor tallada van ser els pilots més experimentats que van esperar a veure que feien els altres per poder actuar després ells. El més perjudicat va ser un Tito Rabat que entrant a la última volta en primera posició i aguantant-la fins a poques corbes pel final, va cometre una errada intentant tapar espais que el van adelantar 5 pilots de manera que finalment va arribar 6è. D’això se’n va aprofitar el campió mundial del 2007, Talmacsi que encara no havia guanyat cap cursa aquest any, el Joan Olivé (2n) i el Simoni Corsi (3r).

Pel que fa a un dels protagonistes de la setmana passada, en Marc Màrquez que anava en 6ª posició en la volta 13ª no va poder reprendre la 2ª cursa ja que en caure en la volta 13 quan van aturar la cursa enlloc d’arribar al pitlane amb la moto ho va fer caminant. Errors de principiant…Ara segur que ja se sabrà aquesta regla pel pròxim cop.

Per últim dir, que com ja us vaig comentar al GP de Gran Bretanya el Pol Espargaró no va poder correr a Holanda perquè s’està recuperant de la seva rotura de clavícula.

Així que el mundial de 125 ara està així :
1.Mike Di Meglio: 141 pts
2.Simone Corsi: 125 pts
3.Joan Olivé: 94 pts
4.Gabor Talmacsi: 93 pts
5.Nico Terol: 82 pts
6.Stefan Bradl: 81 pts
7. Pol Espargaró: 75 pts
8.Bradley Smith: 66 pts
9.Sergio Gadea:62 pts


250: Alvaro Bautista aconsegueix una merescuda victòria en una cursa en sec i mullat

La cursa de 250 cc va tenir un parell de moments clau. I el primer d’ells va ser en la sortida. El Bautista arrancava amb la pole però va fer una molt mala sortida i va ser tocat per algun pilot de manera que es va col.locar en 10è lloc. Paral.lelament el Simoncelli que sortia tercer però que havia arribat a final de recta primer va ser avançat per Luthi però en la maniobra va tocar al Simoncelli de manera que hauria de sortir-se una mica per la pista i l’avançarien molts pilots i es quedaria just davant del Bautista. En aquesta primera volta boja el Bautista recuperaria un parell de posicions i en canvi el Simoncelli en perdria tres més passant per linia de meta en 12ª posició el qual li condemnaria ja la cursa.

El Luthi va anar al capdavant de la cursa al llarg de gran part de la cursa però el Bautista anava fent una magnífica remontada fins que quan faltaven 11 voltes pel final es va posar a roda seva i no va trigar res en superar-lo ja que tenia un ritme clarament superior. I quan ja semblava que l’Alvaro tenia la victòria sota les mans va aparèixer la pluja, la qual li va fer reduir el ritme i amb això va provocar que el Luthi s’hi tornés a aproximar i fins i tot avançar. Però, només van caure 4 gotes i quan la pista va començar a tornar-se a secar el Bautista va tornar a incrementar el ritme per aconseguir una victòria molt esperada per ell després de tots els patiments soferts en aquest inici de temporada.

Pel que fa al Simoncelli també va fer una magnífica remontada per arribar al final pujar al podi en tercera posició i retallant-li punts al líder del mundial, Mika Kallio, que va ser 7è i ara ja és només un punt el que separa els dos pilots.

Pel que fa a la 4ª i 5ª plaça se la van repartir resectivament el Debón i el Barberá que van tenir una lluita bastant aferrissada amb un parell de sortides de pista tant un com l’altre.

Pel que fa al Pasini, una caiguda no li va permetre acabar la cursa.

De manera que el mundial de 250 cc ara va així:
1.Kallio: 140 pts
2.Simoncelli: 139 pts
3.Debón: 114 pts
4.Bautista: 102 pts
5.Pasini: 98 pts
6.Barberá: 93 pts


MotoGp: Pedrosa recupera el liderat del mundial però Stoner fa por

Cal que faci crònica d’aquest GP? Es molt dur però ho intentaré…

Al llarg del cap de setmana, l’Stoner com ja va fer a Gran Bretanya va dominar tots els entrenaments i aquest cop amb una superioritat molt més aclaparadora. Al segon classificat en entrenaments que era el Rossi li va arribar a treure amb neumàtics de cursa 0,7 segons( això a Motogp és una barbaritat!). I si al Rossi li treia això a la resta de pilots els hi treia mínim 1 segon i al seu company d’equip mínim 2 segons…(però això es un cas a part que no entendrem mai) En fi, no sé que han trobat a Ducati com a millora però l’Stoner s’hi trobo més a gust si és possible que l’any passat i si la resta d’equips no treuen una evolució en breu patiran i molt.

Pel que fa als entrenaments classificatoris les diferències no van ser tant abismals, ja que l’Stoner ja havia arribat al límit de les seves possibilitats i amb el neumatic de classificació no va millorrar tant com el reste de pilots, ja que el mateix Rossi o el Dani Pedrosa per moments li van treure la pole però finalment amb l’ultim neumàtic de classificació l’Stoner es va asegurar la pole amb una diferencia infima sobre el Pedrosa i el Rossi.

La cursa semblava ja cantada abans de començar. L’Stoner s’escaparia i la segona plaça se la repartirien el Rossi i el Pedrosa. La cursa va arrencar amb una bona sortida del Pedrosa que es va col.locar primer seguit de l’Stoner i el Rossi un cop més no va fer una sortida brillant i va perdre 3 posicions col.locant-se 6è,però el veritable error no trigaria en arribar. En la primera corba a esquerres va donar massa canya a un neumàtic encara fred i se li anar de darrere caient-se i arruinant les seves possibilitats a la Catedral, així com les del Randy de Puniet que se’l va endur per davant.

En un gest de coratge el Rossi va aixecar la moto i va reincorporar-se a la pista amb una dierència de 40 segons respecte el primer i 20 segons sobre l’ultim (Melandri) en busca d’uns puntets que poden ser fonamentals de cara el final de temporada.

Per davant l’Stoner no va trigar en avançar al Pedrosa i enfilar-se cap a una victòria incontestable amb un marge sobre el Pedrosa de 9 segons. La cursa va ser de les més ensopides que he vist en els últims temps. Va ser-ho tant que els càmares no sabien on enfocar i de fet l’aspecte més interessant va ser veure quanta estona trigaria el Rossi en ventilar-se al Melandri i a l’Elias als quals els hi treia uns 2 segons per volta. Si el més interessant està en la lluita per la última posició ‘apaga y vámonos’. Bé, al final després d’aquest avançaments i gràcies a caigudes i pilots no presents en cursa per lesió (Hopkins i Capirossi) el Rossi va aconseguir 5 puntets.

Fins i tot, ni el Lorenzo que ens té acostumats a fer avançaments va fer gran cosa en aquesta cursa. Sortia desde la 7ª posició i només va acabar 6è.

Destacar que el Hayden que s’havia trobat molt còmode durant tot el cap de setmana amb el nou motor de vàlvules neumàtiques ( el Pedrosa encara porta el motor de motlles) i que estava a punt de conseguir el primer podi de la temporada es va quedar sense gasolina just en entrar en linia de meta i va ser avançat per l’Edwards.Sembla ser doncs que encara han de fer alguna prova en quant al consum d’aquest nou motor.

Per últim, m’agradaria dir-vos que el Rossi va demanar disculpes al De Puniet per haver-lo fet anar al terra, el qual sempre és un bon gest i és bo que se sapiga.

Bé, doncs el mundial canvia d’amo i el Pedrosa es posa al cap davant:
1.Pedrosa: 171 pts
2.Rossi: 167 pts
3.Stoner: 142 pts
4.Lorenzo:114 pts
5.Edwards: 98 pts
6.Dovisiozo:79 pts
7.Hayden:70 pts


Per últim, m’agradaria recordar vells temps( no cal anar gaire lluny, al 2006) en els que les curses no eren ensopides i podien arribar 4 pilots amb possibilitats de guanyar fins la última volta i com el pròxim GP va a Alemanya us posaré un video de les dues últimes voltes d’Alemanya 2006, en la que el Rossi ens va demostrar que a part de guanyar atacant ( va remontar desde la 10 plaça) també es pot fer defensant la posició.
Si us plau, mireu atentament la última volta com el Rossi li tanca tots els forats al Melandri (per cert, a part de que servirà als fans del Rossi per pujar-los-hi la moral, deixo també aquest video com petit homenatge al Melandri, que es un gran pilot però ara està passant per un gran mal moment)

5 comentaris:

msh ha dit...

Superemocionant el vídeo, llàstima que fa temps que no gaudim d'imatges com aquestes. Respecte al Melandri, sembla mentida on estava i on està tenint en compte que actualment la Ducati està funcionant força bé.


Comentari a les teves cròniques, només dir-te qúe són d'una bona narrativa però una mica extenses pels que no estem tan ficats en aquest món del motor:). Però et torno a dir, que mha agradat el teu estil.

Nui ha dit...

Sí, sí, sóc una rotllera però com més m’esforço a retallar la crònica més m’allargo així que ja ho he deixat estar. Sempre acaba sortint el meu interior 

Si amb aquests rotllos us acabeu fent fans del Rossi ja estaré contenta, ja ja ja. No, és conya, si us enganxeu al mundial ja em conformo 

Anònim ha dit...

Desbordat amb tanta informació (i no poca opinió) no és fàcil afegir molt més. Jo diria que la Moto GP és una mica víctima de la seva pròpia gran dimensió, com passa amb la Fórmula 1. Es la categòria més elitista, mou molts diners i això implica per un costat que la participació en número de pilots sigui molt reduïda i minimitzi les alternatives als favorits i, sobre tot, que hi hagi grans diferències entre les motos oficials i les que no ho son. Encara i així estem veiem un Mundial on, curiosament, encara que moltes de les curses no hagin sigut especialment emocionants, la classificació si que ho és, possiblement per què quan ha brillat un els altres no ho han fet tant i així una mica i potser és el Pedrosa el que sense lluir tant hagi aprofitat la seva regularitat per situar-se al liderat, encara que Rossi i Stoner es comencen a perfilar com grans favorits i que sembla que el Lorenzo (després de signar alguna cursa memorable al començament de la temporada) haurà d'esperar al menys a l'any que vé per aspirar a ser campió.

En les altres categories penso que Bautista encara pot tenir opcions al campionat en 250 c.c. però li queda molt poc marge per tornar a fallar i, a més, haurà d'esperar (treient que guanyi pràcticament tot el que queda) que dos pilots competents com Simoncelli o Kallio es quedin fora del podi més del que seria normal. I dintre de l`habitual "confusió" (que benvinguda sigui per l'espectacle i l'emoció) de la categoria dels 125 Di Meglio i Corsi és van perfilant com clars favorits, encara que d'aquí a final de temporada segur que no deixarem de veure curses molt obertes i sorpreses com les de la carrera de Donington amb dos nens al podi.

En definitiva, moltes emocions pendents d'aquí a final de temporada i tots tres títols encara una mica en suspens i per decidir. I per estar al dia no caldrà consultar Internet o comprar alguna revista, llegint el present blog penso que estem més que ben informats. Felicitats i endavant!!! Això si, veurem algun dia un vídeo en el que no surti en Rossi... :-) ?

Anònim ha dit...

¿Estás celosón con Rossi? Haz como yo, únete al enemigo. No gano nada pero...pero...pero nada más. ¡Coño, si tienes razón! Aquí lo único que pasa es que no gano nada. Y qué hago yo adorando a Valentino? Espera que lo piense un poquito más y te digo algo.

Por cierto Nui, a mí me encanta la extensión de tus crónicas, la considero perfecta, ni una palabra más ni una menos.

Baude.

Nui ha dit...

David,

Ja vaig dir que la meva finalitat amb el blog és que us acabeu fent fans del Rossi :) Així que dissimuladament us intento colar algun video.... je je je. Per cert, en l'últim video sortien 4 pilots, el problema és que el que brillava no podia ser un altre que el Rossi :)

Per cert, no sé si ho haureu llegit però després d'aixecar la moto el Rossi es va trobar amb la sorpresa que la palanca per canviar el canvi no hi era. Es adir l'estribera ( no sé com es diu en català...). Increible però va poder canviar de marxes amb lo poc que quedava.... En fi, que llarga es farà l'espera fins Sachsenring